|
---|
|
|
Národný projekt Centrum sociálneho dialógu II. je pokračovaním pilotného projektu Centrum sociálneho dialógu. Cieľom projektu je vytvorenie priestoru na vyjednávanie medzi sociálnymi partnermi so zámerom zefektívniť a skvalitniť prípravu legislatívy na tripartitnej úrovni a budovanie odborných kapacít sociálnych partnerov.
Hlavnými cieľovými skupinami projektu sú sociálni partneri, zamestnanci a zamestnávatelia.
Sociálni partneri projektu:
- Konfederácia odborových zväzov SR (KOZ SR)
- Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS)
- Republiková únia zamestnávateľov (RUZ)
- Asociácia zamestnávateľských zväzov a združení Slovenskej republiky (AZZZ SR)
Prijímateľ:
- Implementačná agentúra Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky
(IA MPSVR SR)
Vzťahy medzi prijímateľom a partnermi projektu sa riadia partnerskými zmluvami.
Národný projekt obsahuje hlavnú aktivitu Budovanie odborných kapacít sociálnych partnerov s dvomi podaktivitami: Koordinácia a vecné riadenie projektu a Vzdelávanie ako budovanie odborných kapacít sociálnych partnerov.
- ITMS kód projektu: 312031B970
- Celková alokácia: 14 450 363,36 EUR
- Projekt je orientovaný na typy prijímateľov: štátne rozpočtové a príspevkové organizácie
- Územná platnosť: všetky samosprávne kraje Slovenskej republiky
- Realizácia: 6/2016 – 7/2021
Vedenie sociálneho dialógu a budovanie sociálneho partnerstva vytvárajú priestor na prípravu novej generácie predstaviteľov zástupcov štátu, zamestnávateľov a zamestnancov, ktorí budú poznať nielen odborárske a zamestnávateľské prostredie, ale budú schopní vnímať aj dopady opatrení vyplývajúcich z novej medzinárodnej deľby práce. Realizácia projektu podporí diskusie a vyjednávania medzi sociálnymi partnermi a inštitúciami verejnej správy. Vytvorí podporné mechanizmy pre tréning štruktúr v sociálnom dialógu, priestor pre možnosť mobilít a transferu skúseností, príkladov dobrej praxe a know-how zo zahraničia na Slovensko.
Vecnú realizáciu projektu zabezpečujú za KOZ SR riešiteľské tímy štyroch expertných centier:
- ANALYTICKÉ CENTRUM – zamerané na vypracovanie odborných analýz,
- KLIENTSKE CENTRUM – zamerané na riešenie podnetov verejnosti a poradensko-konzultačné aktivity,
- CENTRUM PRE VZDELÁVANIE – zamerané na prehĺbenie praktických skúseností a zručností formou vzdelávacích aktivít pre členov odborových zväzov konfederácie,
- CENTRUM PRE ADMINISTRATÍVU A PUBLICITU – zamerané na propagáciu a informovanosť prostredníctvom publikovania odborného periodika ePráca.
Vyriešené prípady Klientskeho centra odborov |
---|
V prípade záujmu o bližšie informácie k CSD II., neváhajte odoslať otázku priamo vybranému adresátovi: | |
---|---|
Vecné riadenie projektu | Vzdelávanie ako budovanie odborných kapacít sociálnych partnerov |
MANAŽÉR PROJEKTU |
Členovia riadiaceho výboru CSDII KOZ SR a zároveň garanti expertných centier:
|
V prípade záujmu o zapojenie sa do realizácie odborných aktivít NP CSD II. v spolupráci s KOZ SR:
- Ak ste členom OZ – obráťte sa na predsedu OZ, ktorý vás nominuje priamo členovi RV CSD II. KOZ SR, alebo vašu nomináciu predloží na Rade predsedov OZ KOZ SR.
- Ak nie ste členom OZ, ale témy sociálneho dialógu sú vám blízke – pošlite nám Vaše CV na hrivnakova@kozsr.sk a budeme Vás kontaktovať ohľadom osobného stretnutia.
Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje www.esf.gov.sk